اخیراً سایت eligibility گزارشی درباره جستجوهای گوگل در ارتباط با سلامت و علائم بیماری در ایالت‌های مختلف آمریکا منتشر کرده است.

 

اینترنت پر از  مطالب و اطلاعات مختلف در زمینه سلامت است و هر روز افراد بسیاری برای استفاده از این اطلاعات از گوگل کمک می‌گیرند.

 

 بررسی سایت eligibility نشان می‌دهد دست‌کم ۸۹ درصد افراد پیش از مراجعه به پزشک، نگرانی خود را با گوگل در میان می‌گذارند.

 

ولی چرا؟ پاسخ بیش‌تر افراد این است که می‌خواهند بدانند مشکل آنان تا چه‌ حد جدی است. البته کنجکاوی و تلاش برای افزایش اطلاعات، ایده بسیار خوبی است ولی فراموش نکنیم که تاکنون هیچ چیز نتوانسته در موضوع سلامت و بیماری جای یک پزشک واقعی را بگیرد.

 

بیش‌ترین جستجو در بیش‌تر ایالت‌ها مربوط به علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا است. این البته عجیب نیست. براساس آمار مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) هر یک از ما در طول سال به‌طور متوسط ۲ تا ۳ بار دچار علائم سرماخوردگی می‌شویم. شرکت‌های دارویی در فصل اخیر (۲۰۱۸-۲۰۱۷) بیش از ۱۵۵ میلیون عدد واکسن آنفلوانزا فروخته‌اند.

 

علامت شایع بعدی در حدود یک‌‌پنجم ایالت‌ها استرس است که این هم چندان غیرمنتظره نیست. اما موضوع جالبی که این تحقیق نشان می‌دهد این است که در برخی ایالت‌ها علامت‌های خاصی بیش‌تر جستجو شده که در این‌جا به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌شود:

 

– مردم در آیداهو علائم عفونت باکتری روده‌ای E. coli را بیش‌تر جستجو کرده‌اند که می‌تواند ناشی از اپیدمی اخیر در این ایالت باشد.

 

– تهوع و استفراغ بارداری در ایالت اوتا بیش‌تر جستجو شده که دومین مقام تولد نوزاد را در ایالات متحده دارد.

 

– بی‌خوابی در نیویورک (The City That Never Sleeps) بیش‌تر جستجو شده است.

 

– مردم در کارولینای جنوبی و ویسکانسین نگران رنگ مدفوع خود هستند!

 

– سرطان پوست در نوادا (سرزمین آفتاب سوزان)، افراط در شرب خمر در آیووا (رتبه چهارم شرب خمر)، اچ‌آی‌وی و ایدز در لوییزیانا (بیش‌ترین موارد گزارش این عفونت)، هپاتیت آ در کنتاکی، سیفیلیس در جورجیا (شیوع بالای بیماری‌های آمیزشی)، دیابت در اوکلاهوما (شیوع بالای چاقی و اضافه‌وزن)، سوء‌مصرف مواد مخدر در ورمونت، و بحران بیست‌وچند سالگی (quarter-life crisis) در کانکتی‌کات بیش‌تر جستجو شده است.

منبع