برایان و الیزابت شاو، هنگامی که فهمیدند پسرشان نوآ مبتلا به سرطان است، مانند خیلی از والدین دیگر به خداوند متوسل شدند. ایمان به خداوند، انگیزه این پدر را برای ابداع یک آزمایش جدید تشخیص سرطان اطفال، چند برابر کرد. سرطانی که نوآ به آن مبتلا شده از انواع نادر سرطان چشم است که رتینوبلاستوم نام دارد. رشد این تومور در بسیاری از موارد پیش از تولد آغاز می شود. مشکل نوآ در 4 ماهگی تشخیص داده شد ولی این تومور در بسیاری از اطفال در مراحل پیشرفته تر تشخیص داده می شود.

با آزمایشی که برایان ابداع کرده می توان سرطان را در یکی دو هفته اول پس از تولد تشخیص داد. انعکاس یک لکه سفید بر روی مردمک چشم که اصطلاحاً لکوکوریا نام دارد، اولین کلید تشخیص بیماری نوآ بود. برایان و الیزابت بعدها متوجه شدند این لکه در عکس های 3 ماهگی نوآ نیز وجود داشته ولی آنها توجهی به آن نکرده بودند.

برایان می خواست آزمایشی ترتیب دهد که بتواند لکوکوریا را پیش از اینکه با چشم غیر مسلح قابل تشخیص باشد، تشخیص دهد. راه حلی که به نظرش رسید نرم افزاری بود که در صورت اتصال به دوربین به صورت خودکار، وجود یک لکه سفید در چشم را اعلام کند. به درخواست برایان، قرار است این آزمایش در هر جایی که ممکن است عکس کودکی در آنجا باشد، در همه رایانه ها و گوشی های هوشمند، در اینترنت، فیس بوک، فلیکر و اینستاگرام، به صورت رایگان در دسترس باشد.

البته تکمیل این پروژه نیاز به زمان بیشتری دارد تا موارد مثبت کاذب کمتر شود. برایان از همه والدینی که کودک مبتلا به رتینوبلاستوم دارند خواسته عکس های آنها را برایش بفرستند. این عکس ها باید توسط نرم افزار تجزیه و تحلیل شده و با عکس های کودکان سالم و مبتلایان به سایر مشکلات چشمی مقایسه شوند. برخی علل دیگر لکوکوریا عبارتند از آب مروارید (کاتاراکت)، آب سیاه (گلوکوم)، بیماری التهابی و عفونی چشم، جسم خارجی، نقایص مادرزادی مردمک و عنبیه، اختلالات رنگدانه ای عنبیه، نزدیک بینی شدید، و اختلالات عروقی.