اداره غذا و دارو (FDA) در سال‌های اخیر اقداماتی در جهت افزایش ایمنی و کاهش خطرات مصرف داروهای ترکیبی انجام داده است. پس از اتفاقاتی که در سال 2012 در شهر ماساچوست به دنبال تزریق متیل پردنیزولون روی داد و منجر به فوت بیش از 60 نفر شد، FDA نظارت خود را بر این داروها افزایش داده است. در این مدت بیش از 100 نوبت بازرسی از شرکت‌های تولید و توزیع داروهای ترکیبی انجام شده و بیش از 150 نامه اخطار صادر شده که در بیش از 125 مورد منجر به جمع‌آوری ترکیب دارویی از بازار شده است. داروی ترکیبی به دارویی گفته می‌شود که از ترکیب، مخلوط کردن یا تغییر اجزای سایر داروها به دست می‌آید و خود شامل انواع استریل و غیراستریل است. هیچ‌یک از داروهای ترکیبی دارای تأییدیه FDA نیستند. برخی بیماران شرایط و نیازهای خاصی دارند که باعث می‌شود پزشک معالج تصمیم به استفاده از یک داروی ترکیبی بگیرد.

بر اساس مقررات FDA، داروهای ترکیبی صرفاً در شرایطی باید تجویز شوند که داروهای مورد تأیید FDA پاسخگوی نیاز بیمار نباشند. بر روی داروهای ترکیبی باید به وضوح قید شود که مورد تأیید FDA نیستند. اطلاعات کاملی درباره نحوه مصرف، عوارض جانبی احتمالی و اقدامات ضروری جهت مقابله با این عوارض، باید در اختیار بیماران قرار گیرد.

ساخت داروهای ترکیبی باید توسط پزشک داروساز صلاحیت‌دار و در داروخانه‌های مجاز انجام شود. اجزای قابل استفاده برای ساخت داروهای ترکیبی و محدودیت‌های آن توسط FDA اعلام شده است. داروهای ترکیبی نباید مشابه فرآورده‌های موجود در بازار باشند.

منبع