عزیز افشاری
باشگاه مجلات (ژورنال کلاب)

همه انواع واکسن آنفلوانزا در همه افرادی که دچار حساسیت به تخم‌مرغ هستند بی‌خطر است

شماره ژانویه مجله Ann Allergy Asthma Immuno حاوی تازه‌ترین دستورالعمل در زمینه تجویز واکسن آنفلوانزا در افرادی است که به تخم‌مرغ حساسیت دارند.

این دستورالعمل به تأیید آکادمی آسم و آلرژی و ایمونولوژی آمریکا (AAAAI) و کالج آسم و آلرژی و ایمونولوژی آمریکا (ACAAI) رسیده است. به طور سنتی افرادی که دچار درجات مختلف حساسیت به تخم‌مرغ (egg allergy ) هستند از تزریق برخی انواع واکسن هراس دارند. واکسن آنفلوانزا در داخل تخم‌مرغ تولید می‌شود و همین مایه نگرانی این افراد می‌شود چون ممکن است بخشی از پروتئین‌های تخم‌مرغ وارد واکسن شده باشد و هنگام تزریق واکسن باعث شوک آنافیلاکسی و مرگ شود.

مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده که همگی نشان داده تزریق واکسن آنفلوانزا در افرادی که دچار حساسیت به تخم‌مرغ هستند بی‌خطر است.

رؤوس این توصیه‌ها به شرح زیر است:

– هنگام تزریق واکسن آنفلوانزا، پرسیدن سابقه حساسیت به تخم‌مرغ لازم نیست. تجویز همه انواع واکسن آنفلوانزا در همه افرادی که با هر شدتی به تخم‌مرغ حساسیت دارند، حتی در کودکان، بلامانع است. این شامل انواع تزریقی و اینترانازال واکسن آنفلوانزاست، هرچند نوع اینترانازال به‌طورکلی در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ توصیه نشده است.

– واکسن‌های غیرتخم‌مرغی (Non−egg-containing vaccines) قابل تجویز هستند ولی برتری خاصی نسبت به واکسن‌های معمولی ندارند.

منبع

مطالب مرتبط

کاهش تعداد نطفه مردان در کشورهای غربی

عزیزافشاری
6 سال قبل

چقدر بخوابیم؟

عزیزافشاری
9 سال قبل

هورمون برای پیشگیری توصیه نمی‌شود

عزیزافشاری
6 سال قبل
خروج از نسخه موبایل