اخیراً نسخه ی 2020- 2015 توصیه های غذایی برای آمریکایی ها از سوی وزارتخانه های کشاورزی و سلامت ایالات متحده منتشر شد. برخی نکات مهم این توصیه ها را مرور می کنیم:

–          یک الگوی غذایی سالم انتخاب کنید. الگویی برگزینید که بتوانید به مدت طولانی به آن متعهد باشید. سلیقه های شخصی، و فرهنگی و میزان بودجه ی خود را در نظر بگیرید.

–          سعی کنید مواد غذایی که مصرف می کنید طیف وسیعی را شامل شود. سبزیجات (به ویژه سبز تیره، قرمز و نارنجی)، میوه ی کامل (و نه آب میوه)، غلات کامل (با سبوس)، لبنیات بدون چربی یا کم چرب، غذاهای دریایی، گوشت، مرغ و ماکیان، حبوبات، تخم مرغ، و آجیل را فراموش نکنید.

–          قند اضافی را به حداقل (کمتر از 10% کالری مصرفی) برسانید. نمک در افراد 14 سال به بالا نباید بیشتر از 2300 میلی گرم (یک قاشق چایخوری) در روز مصرف شود. کمتر از 10% چربی مصرفی باید از نوع اشباع شده (فرآورده های حیوانی مانند خامه، پنیر، کره، روغن حیوانی، پیه و چربی و برخی فرآورده های گیاهی، مانند روغن پالم یا خرما، نارگیل و پنبه‌دانه) باشد. از چربی ترانس (چربی اشباع نشده ای که به روش مصنوعی اشباع شده مانند مارگارین یا کره ی گیاهی، و غذاهای فرآوری شده به خصوص انواع اسنک مانند چیپس و پفک و انواع فست فود مانند سوسیس و کالباس) به طور کامل پرهیز کنید.

–          غذاها و نوشیدنی های کمتر سالم را با انواع سالم تر جاگزین کنید. با تغییرات کوچک شروع کنید. مثلاً غلات کامل و سبوس دار بهتر از غلات فرآوری و تصفیه شده است.

–          به الگوهای غذایی سالم در جاهای مختلف مانند منزل، محل کار و مدرسه فکر کنید.

منابع: 1 2