عزیز افشاری
باشگاه مجلات (ژورنال کلاب)

گوشی هوش‌مند به‌ضرر بیماران

به نظر دکتر دیوید آن، متخصص غدد و سردبیر وبلاگ TCOYD (چگونه کنترل دیابت خود را به‌دست بگیرید، Taking Control Of Your Diabetes) که به موضوع تحول در زندگی مبتلایان به دیابت می‌پردازد، ایجاد انگیزه، الهام‌بخشی، افزایش توانایی و آموزش، به این بیماران کمک می‌کند نقش فعال‌تری در کنترل وضعیت خود برعهده بگیرند. دیوید آن اخیراً در مطلبی به انتقاد از شرکت‌های بیمه پرداخته که به راه‌های مختلف از پرداخت هزینه بیماران شانه خالی می‌کنند.

داستان از این قرار است که فناوری پایش پیوسته قند خون مدت‌هاست ابداع شده و اداره غذا و دارو (FDA) نیز در ماه سپتامبر سال گذشته دستگاه تولید شده توسط شرکت Dexcom را به این منظور تأیید کرد. بیمه مدیکر در ماه ژانویه سال جاری اعلام کرده بود هزینه پایش پیوسته قند خون توسط دستگاه دکسکام را پرداخت خواهد کرد، ولی اخیراً طی یک اظهارنظر عجیب گفته است هزینه بیمه‌شدگانی که برای اطلاع از میزان قند خون خود از اَپ گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، پرداخت نمی‌شود! توجیه مدیکر این است که استفاده از اَپ گوشی هوشمند باعث می‌شود دستگاه پایش قند خون جزو تجهیزات پزشکی دیرپا (durable medical equipment) محسوب نشود!

البته دستگاه شرکت دکسکام دارای یک گیرنده جداگانه است که بیمار را از میزان قند خون آگاه می‌کند ولی استفاده از گوشی هوشمند برای بیماران راحت‌تر است. به‌علاوه، اپلیکیشن گوشی هوش‌مند، امکان به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات را نیز فراهم می‌کند.

منبع

مطالب مرتبط

تازه‌ترین دستورالعمل درمان سرطان سرویکس

عزیزافشاری
5 سال قبل

پیشگیری از بیماری قلبی عروقی

عزیزافشاری
7 سال قبل

ابولا تا 6 ماه در مایع منی باقی می ماند

عزیزافشاری
8 سال قبل
خروج از نسخه موبایل