عزیز افشاری
باشگاه مجلات (ژورنال کلاب)

ورزش‌های گروهی بیش‌ترین اثر را در ارتقای سلامت روان دارند

این پژوهش از شماره سپتامبر The Lancet Psychiatry بر اساس داده‌های 1.2 میلیون فرد بزرگسال نشان می‌دهد ورزش باعث بهبود حملات پانیک یا اختلالات خلقی و خواب می‌شود و فعالیت‌های تیمی در این میان بیش‌ترین تأثیر را دارد. به‌نظر محققین، اختلالات روحی دارای جنبه‌های مختلف زیستی، ‌شناختی، و اجتماعی هستند. برخی ورزش‌ها اثر بیش‌تری روی برخی از این جنبه‌ها دارند.

افراد افسرده اغلب تمایل به گوشه‌گیری دارند و بنابراین ورزش گروهی دست‌کم می‌تواند به تخفیف این علامت کمک کند. برتری دیگر ورزش گروهی نسبت به سایر ورزش‌ها، تقویت حس مسئولیت‌پذیری در افراد است. یکی از مشکلات بزرگ در مبتلایان به اختلالات روحی، رها کردن درمان و عدم پیروی از دستور پزشک است. ورزش گروهی احتمالاً باعث تقویت حس تعهد نسبت به ادامه درمان می‌شود.

چند توصیه ساده برای افرادی که از پیوستن به ورزش‌های گروهی هراس دارند:

– برای خود یک سفیر ورزش پیدا کنید. این فرد یکی از دوستان شماست که می‌تواند شما را با یک ورزش یا فعالیت گروهی مرتبط کند.

– ورزشی که انتخاب می‌کنید باید با سطح مهارت شما منطبق باشد. اگر مبتدی هستید، پیوستن به یک تیم حرفه‌ای ایده خوبی نیست (و برعکس).

– اگر هیچ ایده‌ای از ورزش گروهی ندارید، برای شروع بهتر است شرکت در برنامه‌های دسته‌جمعی پیاده‌روی یا کوه‌پیمایی یا دوچرخه‌سواری را امتحان کنید.

– اگر با روش‌های فوق نتوانستید موفق شوید، کمی پول خرج کنید و یک مربی شخصی بگیرید. این می‌تواند به تقویت حس مسئولیت‌پذیری شما کمک کند.

منبع

مطالب مرتبط

تصویب لایحه خدمات بهداشتی درمانی جمهوری‌خواهان

عزیزافشاری
6 سال قبل

اطلاعات پرونده سلامت قابل فروش است

عزیزافشاری
5 سال قبل

هموفیلوس به عنوان پاتوژن ادراری

عزیزافشاری
7 سال قبل
خروج از نسخه موبایل