عزیز افشاری
باشگاه مجلات (ژورنال کلاب)

نوبت کاری طولانی تر پزشکان، ایمنی بیماران را افزایش می دهد

بر اساس بخشنامه شورای اعتباربخشی برای آموزش پزشکی و تخصصی (ACGME) ایالات متحده در ماه نوامبر، محدودیت 16 ساعت برای شیفت های کشیک رزیدنت ها و انترن ها حذف خواهد شد. مقررات جدید به پزشکان اجازه می دهد تا 28 ساعت بی وقفه کار کنند.

به نظر این شورا، مطالعات نشان داده که ساعات کاری طولانی تر، نه تنها مراقبت ایمن تری برای بیماران فراهم می کند، بلکه آموزش پزشکی را نیز با ایجاد فضای کاری واقع گرایانه تر، ارتقا می دهد. شیفت های طولانی تر باعث می شود تعداد دفعات تحویل بیمار به همکاران دیگر کاهش یابد و خطای کمتری روی دهد.

منتقدین مقررات جدید می گویند انترن ها و رزیدنت های سال یک تحمل شیفت های طولانی را ندارند و خسته می شوند. مطالعات متعدد نشان داده بیخوابی طولانی، علاوه بر این که برای خود پزشکان زیانبار است، احتمال خطا را افزایش می دهد و برای بیماران هم خطرناک است.

البته بر اساس مقررات جدید، میانگین کار هفتگی همچنان محدود به 80 ساعت است و ساعات شیفت برخی تخصص ها مانند طب اورژانس، بیهوشی، و طب داخلی، محدودیت بیشتری دارد. سایت ACGME تا 45 روز آماده پذیرش نظرات و انتقادات است و پس از مدت فوق، این مقررات اجرایی خواهد شد.

منبع

مطالب مرتبط

مدت صحیح تجویز آنتی‌بیوتیک برای سینوزیت حاد در بیشتر موارد رعایت نمی‌شود

عزیزافشاری
6 سال قبل

تازه‌ترین توصیه‌های انجمن دیابت در زمینه رژیم غذایی

عزیزافشاری
5 سال قبل

جدیدترین توصیه های کالج متخصصین زنان و زایمان آمریکا در زمینه ی غربالگری سرطان سرویکس

عزیزافشاری
8 سال قبل
خروج از نسخه موبایل