عزیز افشاری
باشگاه مجلات (ژورنال کلاب)

دو میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی هستند

این مطالعه از شماره آگوست Annals of Internal Medicine نشان می‌دهد یک سوم افراد بزرگسال در آمریکا در سال 2015 با تجویز پزشک، مواد شبه‌تریاک مصرف کرده‌اند. بیش از 50 هزار فرد بزرگسال در این تحقیق شرکت کردند.

محققین برآورد کرده‌اند 38% بزرگسالان (92 میلیون نفر) سابقه مصرف مواد شبه‌تریاک را دارند. حدود 5% بزرگسالان سابقه سوءمصرف این مواد را دارند. تعریف اختلال مصرف مواد شبه‌تریاک در 1% بزرگسالان (2 میلیون نفر) صدق می‌کند. بیشترین شیوع سوءمصرف و اختلال مصرف اپیوئید در افرادی گزارش شده که پوشش بیمه‌ای نداشتند، بیکار بودند، درآمد پایین داشتند و یا مبتلا به مشکلات رفتاری بودند.

حدود دوسوم این افراد اظهار کرده‌اند که دلیل اصلی مصرف مواد شبه‌تریاک توسط آنان، درمان درد بوده است. همچنین دوسوم افراد این داروها را بدون نسخه خریداری می‌کنند. یک سوم بقیه، این داروها را از دوستان یا خویشاوندان خود می‌گیرند. اپیدمی مصرف مواد شبه‌تریاک نسخه‌ای در حال حاضر علت شماره یک مرگ‌و‌میر آمریکایی‌های زیر 50 سال است و در واقع از این بابت از اپیدمی ایدز پیشی گرفته است.

اخیراً کمیسیون مبارزه با اعتیاد و بحران مواد شبه‌تریاک ریاست جمهوری از دونالد ترامپ درخواست کرد اپیدمی مواد شبه‌تریاک را یک فوریت ملی (national emergency) اعلام کند. در این درخواست از رییس جمهور خواسته شده تسهیلات بیشتری برای درمان مبتلایان به اختلالات مصرف مواد قائل شود. همه پزشکان باید دوره آموزشی نحوه تجویز داروهای شبه‌تریاک را کامل کنند. به علاوه، یک برنامه فدرال برای افزایش دسترسی مبتلایان به اختلال مصرف مواد به درمان به کمک دارو پیشنهاد شده است.

منبع

مطالب مرتبط

رژیم های چاقی: کاهش وزن تدریجی بهتر از کاهش وزن سریع نیست!

عزیزافشاری
9 سال قبل

رفتار زیبا مهم تر است یا لباس زیبا؟

عزیزافشاری
8 سال قبل

تازه‌ترین دستورالعمل درمان دیابت نوع 2: اولین گام، ارزیابی خطر قلبی‌عروقی است

عزیزافشاری
5 سال قبل
خروج از نسخه موبایل