نسخه دوم و جدید این دستورالعمل که از سوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در نشست سالانه انجمن قلب و نیز شماره نوامبر JAMA منتشر شده مدعی است که بی‌حرکتی و فقدان فعالیت جسمانی هوازی، سالانه 117 میلیارد دلار از هزینه‌های سلامت را به خود اختصاص داده و عامل بیش از 10 درصد از موارد مرگ‌ومیر است. با وجود افزایش تمایل به ورزش در آمریکا طی سال‌های اخیر، تازه‌ترین بررسی دولت فدرال نشان می‌دهد تنها 26 درصد مردان، 19 درصد زنان و 20 درصد نوجوانان در این کشور به‌اندازه کافی ورزش می‌کنند.

فعالیت جسمانی کافی در بالغین شامل دست‌کم 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط (مانند پیاده‌روی با سرعت 4 تا 6 کیلومتر در ساعت، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا، والیبال) در هفته همراه با ورزش تقویت عضلات (مانند وزنه‌برداری) برای 2 روز در هفته است. رعایت این الگو خطر بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و احتمال مرگ زودرس این افراد 33 درصد کاهش می‌یابد.

فعالیت جسمانی حداقل در افراد 6 تا 17 ساله 60 دقیقه ورزش هوازی در روز و 3 روز در هفته ورزش تقویت عضلات در هفته است. اطفال 3 تا 5 ساله باید در تمام طول روز فعالیت جسمی داشته باشند.

یکی از تغییرات اصلی در نسخه جدید این است که شرط حداقل 10 دقیقه برای هر جلسه فعالیت جسمانی برداشته شده است. همچنین بخش‌های مربوط به گروه‌های خاص مانند زنان باردار، مبتلایان به اختلالات مزمن و کودکان زیر 6 سال اضافه شده و بر روش‌های مختلف تشویق افراد به افزایش فعالیت جسمانی، مانند استفاده از فناوری، تأکید شده است.

منبع