عزیز افشاری
با پزشکان

بهترین زمان برای…

بهترین زمان برای…
خوردن مولتی ویتامین: صبحانه
 همه ویتامین ها اگر همراه با غذا میل شوند بهتر جذب می شوند. مصرف هر دارویی با شکم خالی باعث احساس تهوع می شود. بهترین زمان برای خوردن مولتی ویتامین صبحانه است چون بیشتر مردم صبحانه را در خانه میل می کنند، در حالیکه هنگام ناهار و شام، ممکن است در محل کار یا رستوران و یا در میهمانی باشند. همچنین برخی ویتامین ها مانند ویتامین ب منجر به بیخوابی می شوند و نباید هنگام شب میل شوند.
بهترین زمان برای…
مراجعه به پزشک: 8 تا 9 صبح و 1 تا 2 بعد از ظهر
 بهترین زمان برای اینکه وقت شما کمتر در اتاق انتظار تلف شود زمانی است که نفر اول باشید. در این ساعات اغلب پزشکان سرحالتر هستند. گاهی پزشک آزمایشی درخواست می کند که نیاز به ناشتایی دارد که هرچه زودتر انجام شود مدت کمتری گرسنگی خواهید کشید. اگر می خواهید به پزشک جراح مراجعه نمایید سعی کنید زمان ویزیت پس از اتاق عمل نباشد زیرا دلیل موجهی برای تأخیر و خستگی پزشک است. بیشترین ازدحام در مطب پزشک اطفال و خانواده هنگام تعطیلی مدارس و ادارات یعنی 5 تا 7 عصر است. داروخانه هم پیش از ساعت 3 خلوت تر است و این احتمال خطا را نیز کاهش می دهد.
بهترین زمان برای…
چرت زدن: 1 تا 2:30 بعد از ظهر
 پیش از این تصور می شد خواب آلودگی بعد از ظهر به دلیل خوردن ناهار سنگین است، ولی اکنون روشن شده که افت دمای بدن در ساعات ابتدایی بعد از ظهر عامل اصلی خواب آلودگی است. مدت ایده آل چرت زدن 15 تا 20 دقیقه است. چرت زدن بیش از نیم ساعت، بدن شما را دچار سستی و رخوتی می کند که اصطلاحاً اینرسی نام دارد.
بهترین زمان برای…
ورزش: 5 تا 6 عصر
 ورزش در ساعات انتهایی بعد از ظهر یا ساعات ابتدایی غروب، با افزایش آمادگی جسمانی، کاهش خطر آسیب دیدگی، و بهبود خواب همراه است. در این هنگام ریه ها بیشترین کارایی را برای اکسیژن رسانی دارند و هماهنگی اعضای بدن به حداکثر میرسد. عضلات گرم هستند و احتمال کشیدگی یا پیچ خوردگی کمتر است. حداقل 3 ساعت پیش از خواب، از هر گونه فعالیت ورزشی خودداری نمایید زیرا آدرنالین اضافی شما را بیخواب خواهد کرد. ورزش در انتهای یک روز پرکار و خسته کننده، برای رفع تنش بسیار مفید است.
بهترین زمان برای…
درخواست ترفیع: 5 عصر
 نکته کلیدی یافتن لحظه ای است که رئیس شما عجله ندارد و می تواند واقعاً گوش کند. احتمال یافتن چنین لحظه ای در پایان روز بیشتر است. این زمانی است که رئیس معمولاً به فکر فردا یا هفته آینده است و چون می خواهد به خانه برود خلق بهتری هم دارد. همچنین دمای بدن افراد در انتهای بعدازظهر بیشتر است و هوشیارتر هستند.
بهترین زمان برای…
پس دادن جنس خریداری شده: 10 صبح
 اولین ساعات باز شدن فروشگاه ها معمولاً خلوت تر است و اغلب فروشنده ها را می توان به راحتی پیدا کرد.
بهترین زمان برای…
مراجعه به اداره پست: 7:30 تا 10 صبح
 ممکن است اداره پست همیشه پر ازدحام به نظر برسد. بهترین زمان برای مراجعه حدود نیم ساعت پس از باز شدن درب اداره است. بیشترین ترافیک کاری در هنگام ظهر و انتهای روز و نیز هنگام تعطیل شدن اداره است و بهتر است از آنها بر حذر باشید.
بهترین زمان برای…
رفتن به آرایشگاه: 8 تا 9 صبح
 ساعات اول صبح معمولاً خلوت تر است و برای شستن سر وقت کافی دارید. همچنین میزان استرس کمتر است و اغلب از نتیجه کار راضی تر خواهید بود.
بهترین زمان برای…
مسافرت با هواپیما: 11 صبح تا 1 بعد از ظهر
 بر اساس آمار، هواپیماها بین ساعات 6 تا 7 صبح کمترین تأخیر را دارند. ولی به نظر کارشناسان بیشتر تأخیرها به دلیل شرایط آب و هوایی روی میدهند و بهترین زمان برای پرواز بین ساعت 11 صبح تا 1 بعد از ظهر است که معمولاً آب و هوا متعادل تر است. ترافیک فرودگاه نیز در این ساعات کمتر است.
بهترین زمان برای…
نظافت منزل: 4 بعد از ظهر
 در ساعات پایانی بعد از ظهر که هماهنگی بین دست و چشم بیشتر است و خلق و خوی بهتری دارید، نظافت منزل لذت بخش تر است. همچنین علایم آلرژی و تنگی نفس در این هنگام کمتر آزار دهنده هستند. با این حال، تا حدود یک ساعت پس از نظافت منزل، ذرات گرد و غبار در هوا پراکنده هستند و بهتر است در این زمان کسی داخل اتاقها نباشد.
بهترین زمان برای…
حفظ مطلب: 8 صبح و 10 شب
 اگر میخواهید مطلب خاصی را حفظ کنید، این کار را اول صبح انجام دهید که حافظه کوتاه مدت شما بهتر است. حافظه بلند مدت، شب ها بهتر کار می کند. به همین دلیل بیشتر دانشجویان ترجیح می دهند شب ها تا دیروقت مطالعه کنند و صبح ها به مرور سریع مطالب بپردازند.

مطالب مرتبط

اعترافات یک پزشک قراضه!

عزیزافشاری
4 سال قبل

نوشیدن یا ننوشیدن؟ مسئله این است!

عزیزافشاری
8 سال قبل

آیا آزمایشگاه‌های کوچک باید جای خود را به آزمایشگاه‌های بزرگ بدهند؟ (بخش دوم)

عزیزافشاری
5 سال قبل
خروج از نسخه موبایل