عزیز افشاری
تازه های سلامت 93

استعفای دسته جمعی دکترها در هند

روز دوشنبه 24 نوامبر 2014 همه بخشهای بیمارستان KC در شهر بنگلور به حالت نیمه تعطیل و بلاتکلیف درآمد. هیچ یک از دکترها برای ویزیت بیماران در بخش حاضر نشدند. معمولاً در این بیمارستان روزانه حدود 1000 بیمار به طور سرپایی ویزیت می شوند. خبر این بود که دکترها در پارک آزادی(Freedom Park) تحصن کرده اند. حدود 2800 پزشک بخش دولتی در سرتاسر ایالت کارناتاکا و شهر بنگلور به طور دسته جمعی استعفا داده اند. بیمارانی که این روز برای درمان به مراکز دولتی مراجعه کردند، ناامیدانه به خانه های خود بازگشتند.

دولت محلی تعداد پزشکانی را که استعفا داده اند 911 نفر اعلام کرده است. آنچه پزشکان در طی شش سال گذشته خواسته اند شامل افزایش دستمزدها، جبران کمبود پزشک و دارو، و کاهش ساعت کار بوده ولی دولت همواره به این درخواستها بی اعتنایی کرده است. به نظر دکتر ویربهادریاه، رییس انجمن پزشکان کارناتاکا، مهلت کافی به دولت داده شده ولی هیچ اقدامی صورت نگرفته است. تحصن سه نوبت به تأخیر افتاده و هر بار وعده هایی داده شده که عملی نشده اند. دولت ما را مجبور به اعتراض شدیدتر کرد.

وزرای سلامت و آموزش پزشکی همراه با سایر مسئولین جلسه ای در ارتباط با این بحران تشکیل دادند. به گفته وزیر سلامت، دولت موضع قبلی خود را تغییر نخواهد داد و برای حل بحران فعلی از دکترهای طب سنتی مانند یوگا و هامیوپاتی (AYUSH مخفف کلمات Ayurveda، Yoga، Unani، Siddha، و Homoeopathy، یک سازمان دولتی در هند که مسئول آموزش و تحقیقات در زمینه طب سنتی است) و لیسانسیه های طب و جراحی (MBBS مدرکی است که در برخی سیستم های بریتانیایی در قدیم به لیسانسیه داده می شد و با آن می توانست تحت شرایط خاصی طبابت و جراحی کند و امروزه در برخی دانشگاههای هند، پاکستان و چین همچنان اعطا می شود)استفاده خواهد کرد.

دولت اعلام کرده هنوز استعفای دکترها را نپذیرفته و دکترها نمی توانند دولت را تحت فشار بگذارند تا با این نوع تاکتیکهای باج خواهانه تسلیم شود. با این حال وزیر سلامت می گوید با اینکه اعتراض دکترها غیرمنطقی است ولی او حاضر است با اعضای انجمن پزشکان کارناتاکا گفتگو کند: “به نظر ما همه استعفاها اختیاری نبوده است. بسیاری از پزشکان با ما تماس گرفته و گفته اند مجبور به استعفا شده اند. ما به همه این جوانب نگاه می کنیم و در نهایت تصمیم می گیریم. بهای نارضایتی دکترها را نباید مردم پرداخت کنند.”

منبع

مطالب مرتبط

خیره شدن به صفحه نمایش، علت شایع خشکی چشم

عزیزافشاری
10 سال قبل

خاطرات ما توسط مغز ویرایش می شود

عزیزافشاری
10 سال قبل

آیا رایانه می تواند سرشت شما را تغییر دهد؟

عزیزافشاری
9 سال قبل
خروج از نسخه موبایل