عزیز افشاری
باشگاه مجلات (ژورنال کلاب)

آیا دوران “رژيم گرفتن” به سر آمده است؟

نیویورک‌تایمز در ماه آگوست مطلبی درباره کاهش فزاینده تمایل افراد به رژیم گرفتن و مصرف فرآورده‌های کاهش وزن منتشر کرده است. اخیراً مطالعه‌ای در مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان داده نسبت افراد بزرگسالی که تلاش می‌کنند وزن خود را کاهش دهند از 56% بین سال‌های 1988 تا 1994به 49% بین سال‌های 2009 تا 2014 کاهش یافته است.

به نظر محققین، این تغییر صرفاً ناشی از خستگی و ناامیدی نیست، بلکه افراد در کارایی و اثربخشی رژیم گرفتن تردید دارند. این تردیدها را می‌توان در کاهش گرایش مجلات زنان به استفاده از مدل‌های نحیف و یا افزایش کاربرد اصطلاحاتی مانند “تندرستی” و “”سلامت” به جای زیبایی ظاهری است.

بسیاری از شرکت‌های فعال در این زمینه به همین دلیل متضرر شده‌اند. یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فرآورده‌های لاغری در آمریکا به نام Weight Watchers به این نتیجه رسیده که نباید برای مشتریان خود وزن ایده‌آل تعیین کند. این شرکت با گسترش راهبردهای شناختی و رفتاری به آموزش افراد برای مقابله با چالش افکار منفی پرداخته و به آنان یاد می‌دهد به جای ناامید شدن، منطقی باشند. همه اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های رسانه جمعی در این شرکت به‌روزرسانی شده است. نکته جالب این است که شرکت فوق برای ایجاد تحول در برنامه‌های تبلیغاتی خود، به سراغ اُپرا وینفری رفته است. همه این‌ها نشان می‌دهد که دیدگاه‌ها نسبت به چاقی و اضافه وزن عوض شده است.

منبع

مطالب مرتبط

جدیدترین توصیه ها درباره درمان چاقی

عزیزافشاری
9 سال قبل

افزایش موارد آزمایش و تشخیص هپاتیت C در پی اجرای مقررات جدید در آمریکا

عزیزافشاری
6 سال قبل

پنج کار که در مبتلایان به کم‌خونی نباید انجام داد

عزیزافشاری
5 سال قبل
خروج از نسخه موبایل