عزیز افشاری
باشگاه مجلات (ژورنال کلاب)

آزمایش ادرار برای اطمینان از مصرف داروهای ضدفشارخون

این کیت موسوم به KardiAssure که توسط شرکت  Aegis Sciences ساخته شده و بهای آن در آمریکا درحال‌حاضر حدود 100 دلار است می‌تواند نمونه ادرار بیماران را از نظر بیش از 80 داروی ضدفشارخون و ضدچربی‌خون آزمایش و نتیجه را در کمتر از 3 دقیقه اعلام کند.

اخیراً یک پژوهش در مجله Medicine Baltimore نشان داد بیش از نیمی از مبتلایان به فشارخون بالا، داروهای خود را مرتب و منظم مصرف نمی‌کنند. فشارخون بالا اغلب بدون علامت است و درمقابل، مصرف داروهای ضدفشارخون، حتی در مواردی که عارضه جانبی عمده‌ای نشان ندهد، اغلب حس خوبی ندارد و این باعث کاهش رغبت به مصرف می‌شود.

بسیاری از بیماران نگران هستند که مبادا بدن آنان به این داروها وابسته شود. ولی واقعیت این است که دارو هرقدر هم بد باشد، بدتر از فشارخون بالا نیست. فشارخون بالا اولین علت مرگ در آمریکا محسوب می‌شود. متأسفانه بسیاری از افرادی که فشارخون بالا دارند از آن بی‌خبرند و اغلب با سکته قلبی یا مغزی مراجعه می‌کنند. به‌همین دلیل، آن را قاتل خاموش نامیده‌اند.

نتیجه آزمایش KardiAssure به پزشک می‌گوید که آیا بیمار در یکی دو روز اخیر داروهای خود را مصرف کرده یا نه. محققین شرکت Aegis Sciences امیدوار هستند در آینده بتوانند این زمان را طولانی‌تر کنند. با انجام این آزمایش، از انجام آزمایش‌های غیرضروری، تعویض دارو به‌غلط یا تجویز داروی جدید جلوگیری می‌شود.

منبع

مطالب مرتبط

آزمایش هم‌زمان (cotest) سیتولوژی سرویکس و HPV پس از 30 سالگی توصیه نمی‌شود

عزیزافشاری
6 سال قبل

درمان دیابت بارداری با داروهای خوراکی

عزیزافشاری
5 سال قبل

سه خبر درباره واکسن

عزیزافشاری
5 سال قبل
خروج از نسخه موبایل